Acest site foloseşte cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii acestora. Detalii
Răspunsuri despre creştinism / pagina 11
Din punctul de vedere al învăţăturii ortodoxe, este bine ca în perioada de după Paşte să îi spui "Hristos a înviat!" unui necreştin? (7 răspunsuri)
Nu, deoarece acel necreştin va crede că îţi baţi joc de el şi vă veţi strica relaţia de prietenie. Pe de altă parte toată lumea pe care o saluţi ştie că tu aparţii de o anumită religie şi ar trebui să te respecte şi să te salute aşa cum îi saluţi şi tu pe ei.
răspuns dat de alina pe 13 noiembrie 2014
Mai multe răspunsuri despre prietenie, religie...
Dacă în domeniul credinţei există mai multe curente religioase, există mai multe curente distincte şi în ateism? (4 răspunsuri)
Da. [Tot textul...]
răspuns dat de Daniela Zaharia pe 8 noiembrie 2014
Mai multe răspunsuri despre ateism, căsătorie, etică, istorie, politică, religie, viaţă...
Din punctul de vedere al învăţăturii ortodoxe, este bine ca în perioada de după Paşte să îi spui "Hristos a înviat!" unui necreştin? (7 răspunsuri)
Bucuria mea de a spune că Hristos a înviat, ar putea eclipsa orice reacţie. Apoi, ofer celuilalt ceea ce îmi place mie să primesc, adică indiferent de orientarea religioasă, pacea dintre noi şi ceea ce ne uneşte sunt mai importante decât diferenţele. Iisus Hristos şi lucrarea nevăzută uneşte şi atrage oamenii, în sensul că bucuria şi pacea care emană prin El în mine, într-o zi ne vor uni în Iubirea Infinită ce poartă Numele Hristos.
răspuns dat de Daniela Ralu pe 3 noiembrie 2014
Mai multe răspunsuri despre dragoste, religie...
Cine a fost Nicolae Steinhardt? (1 răspuns)
Călugăr român ortodox de origine evreiască.
răspuns dat de Stefan Nicolae pe 28 octombrie 2014
Mai multe răspunsuri despre religie, România...
Cum înţelegi afirmaţia "Cel ce are urechi de auzit să audă"? (3 răspunsuri)
Afirmaţia apare în Noul Testament (Matei 11:15; 13:9,43; Marcu 4:9,23; 7:16; Luca 8:8,14:35). În aceste cazuri Domnul Isus Cristos rosteşte anumite judecăţi şi foloseşte pilde. Termenul este folosit pentru descoperirea tainelor pildelor ucenicilor care îl însoţeau. Înţelesul îl găsim în textele din Apocalipsă (Apocalipsa 2:6,29; 3:6,22; 13:9) unde afirmaţia folosită de apostolul Ioan este: "cine are urechi să asculte ce zice Bisericilor Duhul". A auzi înseamnă a asculta, a înţelege semnificaţia proorociei adusă de Înger şi transmisă bisericii primare cu referire la starea bisericii din zilele de pe urmă, intenţiile lui Dumnezeu de a salva pe cei aleşi şi a le pregăti o eternitate în prezenţa Sa, sfârşitul celor răi şi a celui Rău. [Tot textul...]
răspuns dat de monica pe 22 octombrie 2014
Mai multe răspunsuri despre limbi, religie...
Oare ceea ce este în faţa noastră şi ceea ce este în spatele nostru, nu se compară cu ceea ce este în noi? (3 răspunsuri)
În urma este trecutul nostru, oamenii pe care i-am întâlnit şi care ne-au influenţat viaţa, împlinirile, dar şi eşecurile, zilele petrecute pe munte şi zilele petrecute în valea umbrei morţii. În faţa noastră poate fi lumea sau Dumnezeu - depinde ce alegem să privim! În noi ar trebui să locuiască Cristos. Incomparabil este ceea ce se află în faţa noastră cu condiţia ca Isus Cristos să locuiască în noi.
răspuns dat de monica pe 20 octombrie 2014
Mai multe răspunsuri despre filozofie, religie, viaţă...
Este prostia un rezultat (printre altele) al necunoaşterii de sine? (3 răspunsuri)
Mulţi dintre noi fac un pas înapoi în faţa fricii de a rămâne singuri cu sine. Dar doar ştiind cine suntem putem afla cine vrem să fim sau cum trebuie să fim. A te cunoaşte şi a-ţi vedea neajunsurile înseamnă a te accepta şi a-ţi dori schimbarea. Fiecare persoană, odată ce se descoperă şi vede că imaginea de sine nu este ideală, va dori schimbarea. Lupta se dă între a te accepta sau a nega adevărul pe care l-ai văzut în sufletul tău. Dacă nu ne cunoaştem în adevărul nostru, în rostul existenţei şi vieţii noastre nu putem trăi sentimentul împlinirii spirituale. Cunoaşterea de sine, spunea părintele Galeriu, nu poate avea loc decât: "numai în comuniunea dintre tainic şi descoperit, mister şi revelaţie, dintre infinitul divin şi făptura zidită în hotarele timpului, dar care aspiră totdeauna, în lumina iubirii în care se săvârşeşte actul creator al aducerii de la nefiinţă la fiinţă, dar şi relaţia în har." Iar Isaac Sirul spunea: "cine s-a învrednicit a se vedea pe sine însuşi este mai bun decât cel care s-a învrednicit a vedea îngeri". [Tot textul...]
răspuns dat de monica pe 20 octombrie 2014
Mai multe răspunsuri despre dragoste, filozofie, religie, viaţă...
Ca şi în cazul eutanasiei, se ridică aceeaşi întrebare: am dreptul eu ca om să spun stop vieţii mele sau acelui apropiat mie aflat într-o situaţie disperată? [Tot textul...]
răspuns dat de monica pe 20 octombrie 2014
Mai multe răspunsuri despre anatomie, ateism, etică, filozofie, religie, sănătate, viaţă...
Ce alegere ai de făcut? Să-ţi educi spiritul sau să-ţi sporeşti averea? (2 răspunsuri)
Lazarev susţinea că au sosit vremurile în care trebuie să fim şi oameni de afaceri, dar şi sfinţi. [Tot textul...]
răspuns dat de Daniela Zaharia pe 16 octombrie 2014
Mai multe răspunsuri despre afaceri, anatomie, dragoste, filozofie, finanţe, religie, spiritualitate, viaţă...
Este Iisus Hristos unul dintre iniţiatorii procesului de maturizare a speciei umane? (1 răspuns)
Maturizarea - ca proces mental/spiritual - este relativă. La fiecare vârstă ni se pare că suntem mai maturi decât eram cu nişte ani în urmă, pentru că am mai acumulat nişte experienţe. [Tot textul...]
răspuns dat de Lucian Velea pe 15 octombrie 2014
Mai multe răspunsuri despre istorie...
Important: Omnipedia oferă posibilitatea utilizatorilor să colaboreze în scop informativ. Chiar dacă uneori sunt scrise de oameni competenţi, nu există nicio garanţie că răspunsurile şi comentariile găsite pe acest site sunt corecte. Pentru chestiuni medicale, legale, financiare şi altele care pot avea consecinţe nefavorabile, este necesar să consultaţi specialişti în care aveţi încredere, înainte de luarea unor decizii. Opiniile exprimate pe acest site aparţin celor care le-au scris.