Acest site foloseşte cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii acestora. Detalii
Se vorbeşte undeva în teologia creştină despre ce se întâmplă cu sufletul animalelor după moarte?
întrebare pusă de Lucian Velea pe 27 aprilie 2015, dar alţi utilizatori sunt interesaţi de răspuns, cel mai recent Lucian Velea pe 27 aprilie 2015


În viziunea catolică animalele vor face parte din noua creaţie, Papa Francisc crede că paradisul este deschis tuturor făpturilor.
Argumentele catolicilor sunt:
- Cristos a răscumpărat prin viaţa, moartea şi învierea Sa nu doar întreaga umanitate, ci întreaga creaţie;
- Epistola către Coloseni în care apostolul Pavel scrie că prin Cristos Dumnezeu reconciliază "toate (panta gr.) pentru Sine, fie pe pământ, fie din ceruri" (Coloseni 1:20);
- Epistola către Romani vorbeşte despre "întreaga creaţie (ktisis gr.) care aşteaptă cu nerăbdare să fie eliberată din sclavie"(Romani 8:19).
Viziunea ortodoxă
- În Omilia a VIII-a la Hexaimeron Sfântul Vasile cel Mare vorbeşte despre sufletul animalelor care este muritor, spre deosebire de cel al oamenilor primit prin suflare dumnezeiască:
"Să nu socoteşti că sufletul animalelor este mai vechi decât ipostaza trupurilor lor şi nici că rămân mai departe după descompunerea trupului! Fugi de vorbăria prostească a falnicilor filosofi care nu se ruşinează să spună că sufletele lor şi sufletele câinilor sunt la fel unele cu altele, care spun că ei au fost cândva femei, arbuşti, peşti de mare. Dacă filosofii aceia au fost vreodată peşti, n-aş putea-o spune; dar pentru că au scris acestea, sunt mai fără minte decât peştii".
La rândul său Sfântul Maxim Mărturisitorul arată: "Sufletul are trei puteri: prima este prin care se hrăneşte şi creşte. A doua, aceea a imaginaţiei şi a instinctelor, a treia a inteligenţei şi raţiunii. Plantele se împărtăşesc numai din prima din aceste puteri, animalele din primele două, iar oamenii din toate trei" (Filocalia, vol. II).
Animalele nu au chipul lui Dumnezeu şi prin urmare nu au nici raţiune. Cu toate acestea animalele sunt înzestrate cu o anumită "cunoaştere" şi simţuri superioare (simţul viitorului, prevestesc schimbarea vremii, anticipează cutremure, moartea etc.)
Animalele nu Îl pot cunoaşte pe Dumnezeu, dar pot comunica cu El: "puii de leu mugesc după pradă şi îşi cer hrana de la Dumnezeu" (Psalmul 104:21).
Apocalipsa lui Ioan nu enumeră animalele printre elementele specificate ale cerului nou şi pământului nou.
răspuns dat de monica pe 28 aprilie 2015